نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

روش تثبیت خاک ماسه رس دار با آهک و پلی وینیل استات


در این پایان نامه به بررسی روش تثبیت خاک ماسه رس دار با آهک و پلی وینیل استات خواهیم پرداخت

 
مشخصات فایل

تعداد صفحات 50
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

روش تثبیت خاک ماسه رس دار با آهک و پلی وینیل استات

 
مقدمه
خاك های مسئله دار، خاك هایی هستند كه در پروژه های عمرانی مشكلات فنی و مهندسی زیادی از قبیل ریزش و یا ترك خوردگی ساختمان ها، نشست ناهمگون ساختمان، بالا آمدن سطح آب زیرزمینی كه در نقاط پست می تواند به دلیل ای جاد تورم ساختگاه مشكلاتی برای پی ساختمان ها به وجود آورد را به همراه دارند . روان گرایی خاك در هنگام وقوع زلزله و استقرار شهرك ها بر روی خاك های مسأله دار و مشكلات فراوان دیگری از این قبیل اطلاع از خصوصیات زمین شناسی و ژئوتكنیكی محل انجام پروژه را امری اجتن اب ناپذیر م ی سازد .
 
درسال های اخیر ، رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای تهیه مسكن و توسعه صنعت ساختمان، با توجه به ساخت و ساز در شهرهای بزرگ ، بدون رعایت مسائل زمین شناسی و ژئوتكنیكی، مشكلات فنی و مهندسی زیادی را به همراه داشته كه یكی از مهم ترین آنها خاك های مسئله دار می باشد.
 
بهسازی خاك ، در كلیه مسائل مهندسی خاك و بخصوص در شرایط ضعیف بودن آن مطرح می باشد. این عمل به منظور اصلاح كاربرد م هندسی خاك برای دستیابی به اهداف مختلف انجام می شود . انتخاب روش بهسازی خاك به صورت طبق ه بندی شده امر مشكلی است. روش های بهسازی متعددی جهت خاك زیر پی از جمله عبور از اثر های خاك ضعیف با استفاده از پ یهای عمیق، برداشت خاك ضعیف و جایگزینی با مصالح پر كننده مهندسی و بهسازی خواص خاك در محل وجود دارد . انتخاب روش های بهسازی بستگی به عوامل متعدد ی از جمله نوع خاك، درصد ریزدانه (لای و مقدار ر س)، مساحت و عمق بهسازی، مقاومت و تراكم پذیری خاك م ورد نظر، ضوابط نشست ، دسترسی به مهارت های فنی ، نوع تجهیزات ، مصالح و هزینه بهسازی دارد . اهداف متفاوتی برای بهسازی خاك وجود دارند .
 
 از جمله می توان به افزایش ظرفیت باربری ، افزایش پایداری شیب و كاهش نشست پی برا ی خاك های دانه ریز و درشت اشاره نمود . مكانیسم های مرتبط با بهسازی خواص خاكهای رسی شامل تحكیم خاك رس با انجام پیش بارگذاری، اجرای ستون های سیمان - خاك یا آهك - خاك و یا هر دو مصالح می باشد.مكانیسم های مرتبط با خاك های ماسه ای رس دار ، شامل تراكم دینامیكی با ا ستفاده از ضربه زدن به سطح خاك، لرزاندن و جابجایی خاك مورد نظر با استفاده از ستون شنی جایگزینی، جابجایی مواد حفاری شده از طریق تزریق تراكمی، استفاده از مصالح چسبنده و تزریق سیمان فوق ریز و ایجاد ستون با استفاده از مخلوط خاك با آهك می باشد. بهسازی مشخصات مقا ومتی خاك به منظور كاهش خطرات آتی از اهمیت بسیار زیادیبرخوردار است . نظر به استحصال آسان و قیمت پایین مواد افزودنی نظیر آهك، استفاده از این مواد در بهسازیمشخصات رفتاری خاك های مسئله دار در این مطالعه مورد توجه قرار گرفته است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

بهسازی خاک

خاکهای مساله دار

خاکهای تثبیت شده

روشهای بهسازی خاکهای مساله دار

 
   
 

توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: بهسازی خاک , خاکهای مساله دار , خاکهای تثبیت شده , روشهای بهسازی خاکهای مساله دار , تثبیت خاک ماسه رس دار , بررسی خاکهای مساله دار و روشهای بهسازی آنها در ایران , روش تثبیت خاک ماسه رس دار با آهک و پلی وینیل استات , دانلود پایان نامه عمران , دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها


در این پایان نامه بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها مورد بررسی قرار می گیرد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 220
حجم 7 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته عمران

بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها

 
*قابل استفاده برای رشته های معماری ، باستان شناسی و تاریخ
 
چکیده:
بر اساس یافته های باستانشناسان و کاوشهای باستانشناسی انجام شده، سابقه ساخت و ساز به مفهوم ایجاد سرپناه در ایران به حدود هزاره هفتم قبل از میلاد می رسد. در این سالهای طولانی هنر معماری در ارتباط با مسائل گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسعه و تکامل یافته است. وجود واژه هائی در معماری چون مسجد، نیایشگاه، معبد، آرامگاه، مدرسه، مصلی، تکیه، حسینیه، باغ، کاخ، دژ، سد، پل، آب انبار، رخشویخانه، سقاخانه، حمام، رباط خان، کبوترخان، جلوخان، کاروانسرا، میل، منار، بازار، راسته، میدان و... گواهی بر این ادعا است. از ویژگی های معماری ایرانی، تناسبات زیبا در طراحی، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان و تزئینات متناسب، باشکوه و پیوسته به عناصر ساختمانی بناهاست. استاد دکتر محمد کریم پیرنیا در این باره می فرماید:
 
«معماری ایرانی بر اصولی چون:
-مردم واری
-خود بسندگی
-پرهیز از بیهودگی
-بهره گیری از پیمودن (مدول)
-نیارش (استاتیک)
و درون گرائی، نهاده شده است».
 
با توجه به اینکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی، معماری ایران همیشه در معماری ملل مختلف و همجوار تأثیر گذاشته و یا تأثیر پذیرفته است، می توان «شناخت تکنولوژی ساختمان در ایران» را بهانه محکمی برای حفظ آثار تاریخی بجا مانده از قرون و اعصار دانست. آثار بجا مانده از گذشته (میراث فرهنگی) هر ملیتی بیانگر هزاران جنبه از نبوغ آن ملت تداوم اسرار آمیزی است که هر آنچه را که آن ملت در طی قرون و اعصار آفریده است و آنچه را که نی تواند بالقوه در آینده بیافریند به هم ارتباط می دهد. پس می توان «حفاظت و نگهداری این میراث را فعالیتی مکتوم در زنده بودن و خلاقیت هر قوم و ملتی دانست». در مقوله زیست محیطی حفاظت، مرمت و نگهداری بدلیل تخریب طبیعت به لحاظ آلوده شدن آن با ضایعات و نخاله بناهای قدیمی تخریب شده و نیز تخریب و انهدام مجدد طبیعت برای استحصال مصالح ساختمانی مورد نیاز جهت ساخت و سازهای جدید دارای توجیه کافی می باشد. 
 
 
کلمات کلیدی:

بناهای تاریخی

دوره های معماری

مرمت بناهای تاریخی

آسیبهای بناهای تاریخی

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: بناهای تاریخی در ایران , دوره های معماری در ایران , مرمت بناهای تاریخی در ایران , آسیبهای بناهای تاریخی در ایران , مقاوم سازی بناهای تاریخی , بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها , دانلود پایان نامه عمران , دانلود پایان نامه مهندسی عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در شرایط مختلف


هدف از این پایان نامه بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در شرایط مختلف می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 99
حجم 5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در شرایط مختلف

*آپدیت شد:
مدیریت نگهداری زمستانی راهها در قالب 235 صفحه بصورت رایگان ضمیمه شد:)-
 
 
کل صفحات:99 صفحه اولیه + 235 آپدیت
 
 
چکیده :
نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها یکی ازمهمترین وبنیادی ترین اصول زیربنایی کشورهاست .نوع وکاربرد انواع اقدامات پیش گیرانه برای نگه داری روسازیهای آسفالتی وبتنی طی سالهای متمادی تحت بررسی وتحقیق قرارگرفته است. کاهش هزینه ها واقدامات کاهش دهند هزمان  ترمیم راهها از جمله نکاتی است که با استفاده از آسفالتهای حفاظتی تحقق می یابد. تحقیقات نشان داده  است که صرف مقدار ناچیزی ازکل هزینه ها به اقدامات نگهداری باعث کاهش بسیار زیادی ازهزینه های تعمیرات وترمیم روسازیها خواهد شد .بنابراین اهمیت توجه  به  زمینه اقدامات نگهداری ومدیریتی به وضوح روشن می گردد.
 
دراین پایان نامه ضمن معرفی وشناسایی اقدامات نگهداری پیش گیرانه بویژه آسفالتهای حفاظتی ، راهکارهای علمی آزمایشگاهی وعلمی درزمینه تهیه واجرای انواع آسفالت‌های حفاظتی ارائه میگردد. آسفالتهای حفاظتی ازجمله موارد نگهداری پیش گیرانه محسوب میشوند . آسفالتهای نازک سطحی ،اندودهای سنگدانهای، دوغاب آببندی واندودآببندی بدون سنگدانه ودرزگیرها ازجمله آسفالتهای حفاظتی بشمار می روند .هدف ازاین تحقیق معرفی انواع مختلف آسقالتهای حفاظتی ونحوه طراحی واجرا وانتخاب نوع وزمان استفاده ازهریک وانتخاب راهکار مناسب جهت شرایط موجود می باشدتا گامی درراستای افزایش ایمنی وکارایی راههای کشور برداشته شود .
 
 
 
کلمات کلیدی:

انواع قیرها

آسفالت های حفاظتی

نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی

 
    

 


توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: انواع قیرها , دانلود پایان نامه آسفالت های حفاظتی , نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها , نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی , بررسی انواع آسفالتهای حفاظتی و استفاده از آنها در شرایط مختلف , دانلود پایان نامه نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها , دانلود پایان نامه عمران , دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

تحلیل پلاستیک یک سازه


هدف از این پایان نامه تحلیل پلاستیک یک سازه می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 93
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

تحلیل پلاستیک یک سازه

 
 مقدمه
بحث دربارة حالت جریان خمیری در فلزات بصورت زیر از طریق درك مستقیم انجام می‌شود: هرگاه نواری از فولاد در نظر گرفته شود كه یك طرف آن درگیره‌ای ثابت شده و بطرف دیگرش نیروی خمشی وارد آید، طرف آزاد خم میگردد. اگر مقدار نیروی وارده زیاد نباشد وقتی نیرو برداشته شود انتهای آزاد نوار بحالت اولیه برگشت خواهد یافت طوریكه هیچگونه تغییر شكل محسوس در نوار باقی نمی‌ماند. هرگاه نیروی وارد به انتهای آزاد بزرگ باشد پس از برداشت نیرو دیگر جسم بحالت اول بر نمی‌گردد ومقداری از تغییر شكل در آن بطور دائم خواهد ماند و گفته می‌شود كه تغییر شكل خمیری در جسم ایجاد گردیده است. منظور ما این نیست كه معلوم كنیم چرا تغییر شكل خمیری در جسم تولید شده است بلكه می‌خواهیم تعیین كنیم كه از نظر عوامل وارد بجسم مانند تنشها- كرنشها- و بارها چه پدیده‌هائی در جسم بوجود آمده است.
 
بطور خلاصه، حالت خمیری عبارتست از خاصیت اجسام سخت وقتی كه تحت اثر بارهای خارجی تغییر شكل دائمی در آنها ایجاد شود، حالت ارتجاعی یا الاستیسیته عبارتست از خاصیت جسم سخت كه تغییر شكل حاصله در آنها با برداشتن بار از بین رفته و بشكل اول برگشت پیدا كند. در حقیقت تعریف اجسام ارتجاعی كاملاً تصوری می‌باشد زیرا اجسام طبیعی پس از برداشت نیروهای وارده كم و پیش مقداری از تغییر شكل را در خود نگه‌میدارد و لو میزان نیروی موثر آنها كم باشد.برای چنین اجسام ارتجاعی مقدار تغییر شكل تولید شده بقدری كم است كه در اثر بارهای كوچك قابل اندازه‌گیری نیست. بنابراین نظریة پلاستیسیته در حالاتی بكار برده می‌شود كه بارهای وارد جسم بمقداری باشد كه تغییر شكلهای دائمی حاصله در جسم قابل‌ اندازه‌گیری باشد.
 
 نظریة حالت خمیری اجسام را میتوان به دو قسمت تقسیم كرد. در یك قسمت عملیات تغییر فرم دادن فلزات مانند چكش‌كاری- حدیده‌كاری- تزریق- نورد‌كاری و غیره بررسی می‌شود كه در آنها تغییر شكلهای خمیری (پلاستیكی) به مقدار زیاد مشاهده می‌شود.برای این نوع مسائل می‌توان از كرنشهای ارتجاعی صرف‌نظر كرد و فلز را می‌توان خمیری كامل فرض نمود. در قسمت دیگر دسته‌ای از مسائل قرار می‌گیرد كه مقدار كرنشهای خمیری در مقابل كرنشهای ارتجاعی كوچك است این قسمت یا نوع دوم از كرنشها برای طراحان ماشینها و محاسبان سازه‌ها در درجه اول اهمیت است. با توجه فراوانی كه اخیراً روی تقلیل وزن هواپیما- موشكها- كشتی‌های فضائی و نظایر آنها بكار میرود دیگر طراحان این دستگاهها نمی‌توانند ضرائب اطمینان را در سطح بالا در نظر بگیرند و میباید كه حداكثر نسبت بار به وزن را در محاسبات بدست آورند. این نوع محاسبه مطمئناً در ناحیة پلاستیك انجام خواهد شد. حتی در موارد استعمال سادة صنعتی رقابت شدیدی روی كاربرد مصالح و بازده بالاتر وجود دارد.
 
 
کلمات کلیدی:

جریان خمیری در فلزات

تحلیل پلاستیک

محاسبه ارتجاعی ساختمانهای فلزی

   
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: جریان خمیری در فلزات , تحلیل پلاستیک یک سازه , محاسبه ارتجاعی ساختمانهای فلزی , تحلیل پلاستیک یک سازه , دانلود پایان نامه مهندسی عمران , بررسی حالت خمیری در سازه ها , رفتار خمیری سازه , محاسبه ارتجاعی سازه ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند


هدف از این پایان نامه توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 132
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند

 
چکیده:
فرارآب ذخیره شده در پشت سدهای خاکی از پی سد در صورتیکه کنترل کافی وجود نداشته باشد میتواند باعث خرابی سد شود.تجربه نشان داده است که نشست آب وخوردگی داخلی در پی وبدنه سد بیشترین دلیل ایجاد اشکال وتخریب سدهای خاکی بوده است.در بیشتر از 70% حالت های نارسا در سدهای خاکی مشکل به نبودن کنترل تراوش یا کافی نبودن آن نسبت داده شده است.بیشترین حالت تخریب ناشی از نشست آب در اثر گردایان خروجی آب بوده است که سبب شناوری ذرات خاک درپاشنه سد ودر نتیجه آغاز حرکت ذرات خاک میشود.برای کنتر ل تراوش از پی سد روش هایی برای کاهش تراوش آب از پی با تلفیق روش هایی جهت هدایت آب وزهکشی بکار میرود.
 
روش های کاهش تراوش شامل این موارد است:جداکننده ها-یا دیواره های ترانشه ای، بتون نفوذ ناپذیر بالادست،دیافراگم ها ی بتونی جداکننده هایی از جنس گل و پرده های تزریق.روش های زهکشی وهدایت آب که به همراه فیلتر(صافی) بکار میرودو شامل این موارد هستند:
پتوهای زهکشی ،
چاه های فشارشکن و
ترانشه های زهکشی
 
شرایطی که نوع وسیله کنترل تراوش را تعیین میکند به قرار زیر هستند:
عمق پی ، طبیعت لایه های پی و مواد تشکیل دهنده آن شامل نفوذ پذیری لایه ها وکاهش تراوش مورد نیاز مزیت نسبی روش ها از نظر اقتصادی و میزان خطر پذیری(RISK) که تحت تاثیر عواملی نظیر ارتفاع سد و خطرات پس از شکسته شدن سد است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

بتون پلاستیک

دیواره آب بند

روشهای طرح اختلاط

طرح كرخه و دیوار آب بند آن

روشهای اجرایی دیواره آب بند

 
 
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: دیواره آب بند , روشهای طرح اختلاط , طرح كرخه و دیوار آب بند آن , توصیف بتون پلاستیک و روشهای اجرایی دیواره آب بند , دانلود پایان نامه بتون پلاستیک , دانلود پایان نامه روشهای اجرایی دیواره آب بند , دانلود پایان نامه عمران , دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع (بصورت جامع و کامل)


شمع‌ها عناصر لاغر و ستونی هستند که به صورت قائم و یا کمی مایل هستند که برای انتقال بارها لایه‌های عمیق‌تر و محکم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 163
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران با عنوان شمع

(بصورت جامع و کامل)

 
 
مقدمه
شاید به جرات بتوان گفت یک سازه نمی‌تواند قولی باشد مگر آنکه اتصالاتش قوی باشد. اگر چه این بیان شاید اطلاق به اجزای تشکیل دهنده یک سازه بشود لیکن می‌تواند به اتصال سازه و خاکی که آن را تحمل می‌کند نیز تصمیم داده شود. اگر به بناهای قدیمی و تاریخی بنگریم، می‌بینیم که سازندگان بخوبی دریافته بودهند که شالوده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و عدم کفایت مقاومت آنها می‌تواند منجر به خرابی ساختمان‌ها شود.
 
امروزه این اهمیت بیش از پیش عظمت یافته و با توجه به :
الف- توسعه کشورها در زمینه صنایع، حمل و نقل، .... و در نتیجه نیاز به سازه‌های سنگین‌تر و ظریف‌تر .
ب- کمبود زمین مساعد و مرغوب از نظر فنی و مقاومت
پ- افزایش نیازهای طبیعی بشر
ت- وجود دانش فنی در زمینه شناخت حوادث نیز مترقبه از جمله زلزله
و...
لازم است در انتقال بارها به زمین توجه خاص‌تری مبذول شود.
نخستین گام در طرح یک پی عمیق، انتخاب نوع آن بر حسب اهداف معین می‌باشد در این انتخاب مسائل اقتصادی، فنی، اجرایی، محیطی و بطور کلی توجیه پذیری موثر هستند.
 
هدف این پایان نامه آشنایی هر چه بیشتر با انواع شمع‌ها و مباحث و مسائل مهم در رابطه با آنها می‌باشد که ممکن است در کمتر کتابی مطرح شده باشند. ضمناً سعی شده از تلاش سایر دانشجویان عمران در این زمینه، استفاده شود و نیز برای پرهیز از تحقیق موازی (تکراری) و هدر رفتن زحمات ایشان، از مقالات منتشر شده در نشریات و فصلنامه‌های معتبر داخلی و نیزاز مقاله‌های خارجی علاوه بر کتاب مهندسی پی: در جمع‌آوری اطلاعات این مقاله استفاده شده است.
 

1-1- تعریف پی و اهمیت آن

پی عبارت است از سازه زیرین و بخشی از خاک مجاور آن که تحت تاثیر این سازه و بارهای وارد بر آن می‌باشد. وظیفه پی انتقال بارهای بخشهای فوقانی به خاک زیر پی می‌باشد، به خوبی که تنشهای بیش از حد و نیز نشست‌های اضافی ایجاد نگردد.
 

1-2- انواع پی

پی‌ها براساس عمق و نوع عملکرد طبقه بندی می‌شوند. به طور کلی می‌توان پی را به چهار دسته تقسیم کرد:
الف- پی‌های سطحی
ب- پی‌های نیمه عمیق
پ- پی‌های عمیق
ت- پی‌های ویژه
 
1-3- تعریف شمع
شمع‌ها عناصر لاغر و ستونی هستند که به صورت قائم و یا کمی مایل هستند که برای انتقال بارها لایه‌های عمیق‌تر و محکم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در شمع‌ها معمولاً 610 (D/B) عمق کف شمع و B عرض مقطع شمع می‌باشد. در مبحث مقررات طی ساختمان،‌هر گاه نسبت عرض به ارتفاع پی کمتر از 6/1 و عمق آن نیز از 3 متر تجاوز کند پی عمیق نامگذاری شده است. مهمترین اجزای پی‌های شمعلی کلاهک شمع و شمع می‌باشند.
مصالح اصلی مورد استفاده در شمع‌ها چوب، فولاد و بتن می‌باشد.
شمع‌های درست شده از این مواد کوبیده شده، حفاری یا با جک به داخل زمین رانده می‌شوند.
 

1-4- تاریخچه شمع

پی‌های شمعی به عنوان سیستم‌های حامل بار و انتقال دهنده بار در طی سالهای زیادی استفاده شده‌اند. از روزهای ابتدایی تمدن، از زمان تشکیل جوامع، از نقطه نظر؟؟ یا استراتژیک روستاها و شمع‌های کوچک در نزدیکی‌ رودخانه‌ها و دریاچه‌ها مستقر شده‌اند. بنابراین مقاوم‌سازی باربری زمین به وسیله اشکالی از شمع زنی حائز اهمیت بوده است.
در سال 1740 کریستوفر بولهمم1 تجهیزات شمع‌های کوبشی را اختراع کرد که به مکانیزم شمع‌های کوبشی امروزی شباهت داشت. شمع‌های فولادی از 1800 و شمع‌های بتنی از 1900 مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
انقلاب صنعتی تغییرات مهمی را برای سیستم شمع‌های کوبشی در طی اختراع ماشین بخار و دیزل، به وجود آورده است.
اخیراً رشد نیاز به مسکن و ساخت و ساز، مالکان و بنگاههای سازنده را مجبور به بهره‌برداری از زمینهای با خاک‌های دارای شخصه‌های ضعیف کرده است. این امر منجر به توسعه و پیشرفت سیستم‌های شمع کوبشی شده است. امروزه تکنیک‌های پیشرفته بسیاری برای نصب شمع‌ها وجود دارد.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

شمع 

پایل

پی

سازه

کیسون‌ها (Caissons)

 
   
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: پایل , شمع در عمران , ویژگی سازه ای شمع , طبقه بندی شمعها با توجه به نوع مصالح , طراحی پی های شمعی , تاثیر شمع برخاک , دانلود پایان نامه شمع , دانلود پایان نامه پایل ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن


هدف از این پایان نامه بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 140
حجم 6 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته عمران

بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن

 
چکیده:
با توجه به توسعه روزافزون جوامع و لزوم استفاده صحیح و بهینه از منابع طبیعی و حفاظت آن، احداث سازه هایی نظیر دیوارهای آب بند ضروری به نظر می رسد. دیوارهای آب بند موانع زیرسطحی عمودی هستند که برای کاهش یا توقف جریان آبهای زیرزمینی به منظور ذخیره سازی یا حفاظت آن طراحی می شوند. در ساخت دیوارهای آب بند که ممکن است به عنوان جزئی از سدها باشند یا بطور جداگانه احداث شوند، می توان از مصالح و مواد مختلفی استفاده نمود. یکی از گزینه های مناسب برای دیوارهای آب بند، می تواند بتن پلاستیک باشد. بتن پلاستیک از ترکیب سیمان، بنتونیت، مصالح سنگی و آب تشکیل می شود. از نظر مصالح تشکیل دهنده ، تفاوت بتن پلاستیک با بتنهای معمولی ، وجود بنتونیت و نسبت بالای آب به سیمان در آن است. این دو عامل باعث می شوند که بتن پلاستیک در ضمن دارا بودن خاصیت آب بندی، مقاومت فشاری و مدول الاستیسیته بسیار کمتری نسبت به بتنهای معمول داشته و بنابراین انعطاف پذیرتر باشد. در زمینه این نوع بتن در دنیا و بویژه در ایران تحقیقات جامعی انجام نشده و بیشتر کارهای صورت گرفته ، بررسیهای موردی مرتبط با پروژه های انجام شده بوده است.به عنوان نمونه پس از اجرای سد کرخه درایران که دیوار آب بند آن از جنس بتن پلاستیک می باشد، در چند سال اخیر بررسیهایی در این زمینه انجام شده است و مقالاتی ارائه گردیده است . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

روانی بتن

بتن پلاستیک

دیوار آب بند بتن پلاستیک

طرح اختلاط بتن پلاستیک

کنترول تراوش آب از پی سد

   
 

توضیحات بیشتر و دانلود






:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: روانی بتن , بتن پلاستیک , دیوار آب بند بتن پلاستیک , دانلود پایان نامه طرح اختلاط بتن پلاستیک , کنترول تراوش آب از پی سد , روشهای اجرایی دیوارهای آب بند , روش طرح اختلاط بتن پلاستیک با اسلامپ ثابت , بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن , دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

پاورپوینت بررسی 5 نمونه موردی ساختمان صفر انرژی

 

پاورپوینت بررسی 5 نمونه موردی ساختمان صفر انرژی خارجی در 44 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

همراه با کلیپ معرفی هر نمونه موردی ساختمان صفر انرژی ( کلیپ ها داخل فایل پاورپوینت درج شده اند )

 

این فایل دارای 2 فایل پاورپوینت می باشد:

1. فایل کامل: 44 اسلاید که به صورت کامل به بررسی هر نمونه پرداخته شده ( برای پرینت و چاب )

2. فایل ارائه: 29 اسلاید که مباحث اصلی و مهم گلچین شده ( برای ارائه سریع و سمینار سر کلاس )

 

مشخصات فایل

تعداد صفحات فایل: 44 اسلاید

فرمت فایل اصلی: پاورپوینت ( ppt )

فرمت فایل دانلودی: فشرده ( zip )

حجم در حالت فشرده: 42.1 مگابایت

دسته بندی: پاورپوینت آماده معماری

 

تهیه و تنظیم شده به صورت اختصاصی توسط وبسایت مارکتینگ پروژه

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

دانلود پاورپوینت بررسی 5 نمونه موردی ساختمان صفر انرژی

توضیحات تکمیلی فایل

کلیپ : دارد

تصاویر : دارد

توضیحات کامل : دارد

 

ساختمان های بررسی شده:

1. خانه‌ دوار با حرکت خورشید (هیلیوتروپ)

2. بیمارستان مانوئل گونزالس در مکزیکوسیتی

3. بی 10 (خانه هوشمند سه صفر ؛ تولید انرژی تا دویست درصد)

4. خانه دوستدار محیط زیست

5. خانه شناور

 

پاورپوینت بررسی 5 نمونه موردی ساختمان صفر انرژی خارجی در 44 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت ساختمان انرژی صفر , پاورپوینت ساختمان خودکفا , پاورپوینت نمونه موردی ساختمان صفر انرژی , ساختمان انرژی صفر پاورپوینت , ساختمان انرژی صفر یعنی چه , ساختمان انرژی صفر+ppt , ساختمان با انرژی صفر , ساختمان تولید انرژی , ساختمان های zero energy , نمونه ساختمان انرژی صفر ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد