نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

راههای برآورد روابط بار رسوبی و بکارگیری آنها در رودخانه ها


هدف از این پایان نامه راههای محاسبه روابط بار رسوبی و بکارگیری آنها در رودخانه دوغ گلستان می باشد

 
مشخصات فایل

تعداد صفحات 76
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

راههای برآورد روابط بار رسوبی و بکارگیری آنها در رودخانه ها

(مطالعه موردی:رودخانه دوغ گلستان)
 
 
چکیده:
با وجود گذشت سالها تحقیق و بررسی در این زمینه هنوز رابطه ای که بتواند این مهم را برآورده کند وجود ندارد و اصولا این که انتظار داشته باشیم که به چنین رابطه ای دست یابیم امری غیر ممکن است چرا که شرایط هیدرولیکی و طبیعی و آزمایشگاهی که هریک از روابط انتقال در آن شکل گرفتند نمی تواند برای همه مناطق و شرایط پاسخگو باشد و برای دستیابی به رابطه ای که میزان برآورد بهتری به ما بدهد باید شرایط منطقه مورد مطالعه را با شرایطی که هر یک از روابط در آن شکل گرفته اند و با توجه به فرضیاتی که بر اساس آن بنا نهاده شده اند و محدوده کاربردی که دارند و با در نظر گرفتن محدودیت اطلاعات و داده ها که ممکن است در منطقه مورد مطالعه وجود داشته باشد ، به دقت مقایسه و بررسی کرد تا شاید بتوان به جواب مناسب تر و منطقی تری که به واقعیت نزدیک باشد دست یافت و به همین دلیل است که هیچکدام از توابع انتقال رسوب ارایه شده تاکنون نتوانسته اند کاملا در مجامع مهندسی پذیرفته شوند.چرا که هیچیک قادر به تخمین و محاسبه دقیق نرخ انتقال رسوب نیستند.این عدم دقت در نتایج حاصل از معادلات ،در رودخانه هایی که تحت تاثیر شرایط خاص جوی و طبیعی قرار دارند، آشکارتر است.
 
از دیگر مسایل مهم در این زمینه ،رسوبگذاری در مخازن سدها و بندهای انحرافی است.عدم توجه به رفتار رسوب در بالادست مخزن سد و چگونگی حرکت مواد جامد به سمت سد و میزان انباشتگی و محل رسوبگذاری در مخزن،موجب ایجاد مشکلاتی در ارتباط با بهره برداری از برخی سدها شده است.از جمله این مشکلات می توان به پر شدن مخزن و افزایش حجم مرده و کاهش حجم آب قابل بهره برداری اشاره کرد.در بعضی موارد،پر شدن مخزن و بالا آمدن رسوبات در پشت سد به قدری سریع است که عملا عمر مفید سد را نصف می کند.
 
از آنجا که هزینه لایروبی و خارج کردن رسوبات از مخزن بسیار بالا بوده و با مشکلات خاص خود همراه است و همچنین باز نمودن دریچه های تحتانی به منظور خارج ساختن جریان حاوی رسوب،موجب خالی شدن کامل مخزن از آب و ایجاد تنش ها و فشارهای هیدرواستاتیکی در بدنه سد می شود و همچنین هدایت آب حاوی رسوب از سمت دریچه به دره پایین دست سد،موجب وارد آمدن خسارت به تاسیسات احتمالی موجود در پایین دست سد می شود،لذا عملا خارج نمودن کامل رسوبات از مخزن و استفاده از حجم کل آن در سدهای کشور ما کاری دشوار و تقریبا غیر عملی است.در برخی موارد عدم توجه مهندسین طراح سدهای بتنی به میزان آورد سالیانه رودخانه و چگونگی انباشت رسوب در مخزن و عدم محاسبه صحیح ارتفاع سالیانه رسوبگذاری در پشت سد،خسارات فراوانی را به بار می آورد.بسیاری از مشکلات و مسایل دیگری که در پروژه های آبی به وجود می آید نیز به نحوی در ارتباط با درک نادرست از وضعیت انتقال رسوب و آورد سالانه آبراهه های طبیعی است.بنابراین دستیابی به درک صحیح از معادلات انتقال رسوب از مسایل بسیار مهم در مهندسی هیدرولیک می باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

بار رسوبی

روابط بار رسوبی

بکارگیری روابط بار رسوبی در رودخانه ها

   
 

توضیحات بیشتر و دانلود




:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: بار رسوبی,روابط بار رسوبی,رودخانه دوغ گلستان,بکارگیری روابط بار رسوبی در رودخانه ها,محاسبه روابط بار رسوبی رودخانه دوغ گلستان,راههای محاسبه روابط بار رسوبی و بکارگیری آنها در رودخانه ها,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی


دانلود پایان نامه مهندسی عمران تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 57
حجم 6 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی و ورقهای پوششی

 
 
 
چکیده:
سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد كه توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود كه نیازهای ما را برآورده سازد.
ساختمان تركیبی است در فضا كه از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، كف و پارتیشن كه با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشكیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی تركیبی‏، به بارهای دینامیكی و استاتیكی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندركنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی كه هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یك سیستم سه بعدی فضایی است، كه پاسخش به محركات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.
 
در سیستم سازه‌ای ساده، اعضا (تیر و ستون) بدون انتقال لنگر به همدیگر بصورت آزاد دوران می‌كنند. در این نوع سیستم، اتصال مفصلی بوده و زاویه اتصال بسته به بار وارده كم یا زیاد خواهد شد. در قاب ساده فرض می‌كنند كه انتهای تیرها و شاه تیرها، تنها برای انتقال برش به ستون متصل شده‌اند و مقاومتی در برابر دوران حاصله از بارهای ثقلی نخواهند كرد. در غیر از این دو حالت فوق، سیستم موردنظر و اتصالات آن نیمه صلب می‌باشد. در سیستم نوع سوم، لنگر خمشی در اتصال بین صفر و حالت صلب خواهد بود و دارای رفتار میانه‌ای بین اتصالات نوع اول و نوع دوم می‌باشد. در این مورد فرض می‌شود كه اتصالات می‌توانند برش قائم را انتقال دهند، همچنین ظرفیت انتقال مقداری از لنگر را نیز دارا هستند. لكن در عمل هیچگاه زاویه بین اعضا بطور مطلق ثابت نمانده و همچنین هیچ نوع مفصلی نمی‌توان یافت كه لنگر در آن صفر باشد لذا لازم است تا مرزها و كمیت‌های قابل سنجش برای تفكیك این سه نوع اتصال و سیستم‌های مربوطه مشخص شود. مهمترین معباری كه برای تفكیك و طبقه‌بندی اتصالات در مراجع مختلف استفاده شده است منحنی لنگر ـ دوران (Moment- Rotation Curve) اتصال می‌باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

ورقهای پوششی

سازه های فولادی

قابهای خمشی جوشی

تقویت اتصالات فولادی صلب

طرح لرزه ای سازه های فولادی

 
 
  
توضیحات بیشتر و دانلود






:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: تقویت اتصالات فولادی صلب,طرح لرزه ای سازه های فولادی,دلایل عملكرد ضعیف اتصالات صلب,تقویت اتصالات فولادی صلب با ورقهای پوششی,تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

بررسی عملکرد اتصالات گیردار و روشهای ارتقا آن


در این پایان نامه بررسی عملکرد اتصالات گیردار و روشهای ارتقا آن صورت می گیرد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 6 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

بررسی عملکرد اتصالات گیردار و روشهای ارتقا آن

 
 
 
چکیده:
سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد كه توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود كه نیازهای ما را برآورده سازد.
ساختمان تركیبی است در فضا كه از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، كف و پارتیشن كه با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشكیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی تركیبی‏، به بارهای دینامیكی و استاتیكی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندركنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی كه هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یك سیستم سه بعدی فضایی است، كه پاسخش به محركات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.
 
در سیستم سازه‌ای ساده، اعضا (تیر و ستون) بدون انتقال لنگر به همدیگر بصورت آزاد دوران می‌كنند. در این نوع سیستم، اتصال مفصلی بوده و زاویه اتصال بسته به بار وارده كم یا زیاد خواهد شد. در قاب ساده فرض می‌كنند كه انتهای تیرها و شاه تیرها، تنها برای انتقال برش به ستون متصل شده‌اند و مقاومتی در برابر دوران حاصله از بارهای ثقلی نخواهند كرد. در غیر از این دو حالت فوق، سیستم موردنظر و اتصالات آن نیمه صلب می‌باشد. در سیستم نوع سوم، لنگر خمشی در اتصال بین صفر و حالت صلب خواهد بود و دارای رفتار میانه‌ای بین اتصالات نوع اول و نوع دوم می‌باشد. در این مورد فرض می‌شود كه اتصالات می‌توانند برش قائم را انتقال دهند، همچنین ظرفیت انتقال مقداری از لنگر را نیز دارا هستند. لكن در عمل هیچگاه زاویه بین اعضا بطور مطلق ثابت نمانده و همچنین هیچ نوع مفصلی نمی‌توان یافت كه لنگر در آن صفر باشد لذا لازم است تا مرزها و كمیت‌های قابل سنجش برای تفكیك این سه نوع اتصال و سیستم‌های مربوطه مشخص شود. مهمترین معباری كه برای تفكیك و طبقه‌بندی اتصالات در مراجع مختلف استفاده شده است منحنی لنگر ـ دوران (Moment- Rotation Curve) اتصال می‌باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

ورقهای پوششی

سازه های فولادی

قابهای خمشی جوشی

تقویت اتصالات فولادی صلب

طرح لرزه ای سازه های فولادی

   
 
توضیحات بیشتر و دانلود






:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: تقویت اتصالات فولادی صلب,طرح لرزه ای سازه های فولادی,دلایل عملكرد ضعیف اتصالات صلب,تقویت اتصالات فولادی صلب با ورقهای پوششی,تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی,بررسی عملکرد اتصالات گیردار و روشهای ارتقا آن,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری


پیدا كردن قاعده ای برای تفكیك زمین كه نیاز به مسكن از طریق آن بهترین وجه ممكن (بطور بهینه) برآورده شود و برای همه چیز، در همه مكانها و همه زمانها جواب داشته باشد غیر ممكن است و در هیچ كتاب مرجعی نیز چنین نظام و قاعده ای ارائه نشده است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 129
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری

 
مقدمه: 
پیدا كردن قاعده ای برای تفكیك زمین كه نیاز به مسكن از طریق آن بهترین وجه ممكن (بطور بهینه) برآورده شود و برای همه چیز، در همه مكانها و همه زمانها جواب داشته باشد غیر ممكن است و در هیچ كتاب مرجعی نیز چنین نظام و قاعده ای ارائه نشده است. زیرا به همان گونه كه نمی توان برای یك انسان از پیش یا در دوران كودكی اش مشخص كرد كه در آینده به چه شغل یا مشاغلی بپردازد، به چه كسانی رای می دهد، چه كسی را برای زندگی مشترك یا به دوستی برگزیند و كجا زندگی كند، برای ابعاد محل سكونت، شبكه های دسترسی، نحوه گسترش عمودی و افقی زیستگاه وی نیز نمی توان احكامی جاودانه صادر كرد. 
 
برای بدست آوردن چنین قاعده ای می بایست عوامل متعددی را در یك ماتریس N بعدی وارد كرد. عواملی كه بعضی ریشه در گذشته دارند، بعضی پیش بینی آینده اند و بعضی می بایست به مسائل حال جواب گویند. گروهی فرهنگی ، گروهی اقتصادی و دسته ای از آنها جغرافیائی اند و مكانهای مختلف به گونه های مختلف وجود داشته و تركیب آنها نیز از یكدیگر متمایز است. بسیاری از این عوامل كمی یا قابل تبدیل به كمیت نیستند. مقولات اقتصاد كلان یا اقتصاد خرد، مقولات شهرسازی و برنامه ریزی شهری، به همراه مقولات معماری و مهندس فنی، مسائل و مشخصه های طبیعی و اقلیمی با گرایشات سنتی و فرهنگی و اجتماعی و بالاخره سلائق فردی، آمزیه ای پویا و متنوع را در مكانهای گوناگون ایجاد می كنند كه از پیش نمی توان برای آنها تعیین تكلیف كرد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

مسکن و شهرسازی 

برنامه ریزی مسکن 

برنامه ریزی شهری

نظام قطعه بندی زمین

برنامه ریزی کاربری اراضی شهری

 
   

توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: مسکن و شهرسازی ,برنامه ریزی مسکن ,برنامه ریزی شهری,نظام قطعه بندی زمین,برنامه ریزی کاربری اراضی شهری,دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری,دانلود پایان نامه کارشناسی عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران,دانلود پایان نامه عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری و خمش اتصالات آن


در این پایان نامه تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری و خمش اتصالات آن مورد بررسی قرار می گیرد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 69
حجم 4 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری و خمش اتصالات آن

 
 
مقدمه
در سالهای اخیر، سازندگان ساختمان های فولادی بر استفاده از فولادهای پرمقاومت  در اعضا و اتصالات ساختمانها تاكید ویژه ای داشتند. پیشرفتهای اخیر در فولاد سازی موجب پیدایش نسل جدیدی از فولادهای پر مقاومت شده است كه مشخصات تنش–كرنش آنها با فولادهای سنتی بسیار متفاوت است. فولادهای پر مقاومت كارائی بیشتری در كشش، جوش پذیری، نورد سرد، سختی و مقاومت در برابر پوسیدگی بیشتری نسبت به فولادهای نرمه دارند. این ویژگی ها موجب شده است كه فولادهای پر مقاومت در صنایع سازه ای بسیار جذاب جلوه كند. تولید این نوع جدید از فولاد در صنایع فولادسازی، دستاورد موفق علمی در فناوری فولاد سازی بود، علی الخصوص كه فرآیند كنترل ترمومکانیکی، مراحل نورد گرم و خنك كردن فولادها را كنترل می كند تا ساختار مصالح فولادی بسیار مرغوبتری بدست آید.
 
استفاده از فولادهای پرمقاومت مانند هر مصالح دیگری معایب و مزایایی به همراه دارد. از جمله مزایای آنها می توان به كاهش وزن ساختمان، صرفه جویی در تولید، سهولت نصب و انتقال به محل اجرای ساختمان و فونداسیون كوچكتر اشاره كرد. همچنین المان های سبك و نازك برای ویژگی های معماری ساختمان، طراحی زیبای اعضا و سازه ها بسیار مطلوب می باشند. كاهش مقاطع اعضا منجر به صرفه جویی در استفاده از فولاد در ساختمان شده و در نتیجه می تواند مزایای زیست محیطی را به همراه داشته باشد. از نقطه نظر سازه ای، فولادهای پر مقاومت، مقاومت خطی بزرگتری دارند. اما افزایش تنش تسلیم باعث افزایش مدول یانگ نمی شود، و این عامل ممكن است مشکلاتی در خدمت پذیری سازه به وجود آورد. در حال حاضر طراحی سازه های فولادی بر اساس سختی و در قالب محدودیت های تغییرشکل و Dr ft كنترل می شود تا محدودیتهای شکل پذیری و سرویس دهی سازه را تامین كند. 
 
در این مورد به نظر نمی آید كه استفاده از فولادهای پرمقاومت چندان مفید باشد. به علاوه هر چقدر مقاومت فولاد بیشتر شود، ویژگی های كمانشی فولاد بیشتر حكم فرما می شوند و در نتیجه مشکلات شکل پذیری فولاد افزایش می-باید. همچنین محدودیت در لاغری اعضا كه توسط تنش تسلیم بالا و نسبت تنش تسلیم، به سازه تحمیل می شود، ممكن است كه باعث طراحی غیر اقتصادی و عدم حصول مقاطع فشرده موثر شود. كارایی فولادهای پرمقاومت هنگامی بیشتر است كه به آن اجازه تسلیم كامل داده می شود؛ برای مثال هنگامی که اتصالات و اعضای ساخته شده از این فولاد به گونه ای طراحی شوند كه تنها در اثر عامل مقاومتی گسیخته شوند، طراحی به گونه  ی مناسبی انجام شده است. در این حالت باید پدیده های كمانشی كلی و موضعی در طراحی سازه ای حذف شود. همچنین نسبت تنش تسلیم بالای فولاد پرمقاومت موجب کاهش پایداری غیرخطی مقاطع و ظرفیت دوران اعضا و اتصالات می شود و این پایداری به شدت به خصوصیات سخت شدگی كرنشی مصالح مربوط است.
 
بر اساس تحقیقات صورت گرفته، معیارهای فشردگی مقاطع فولاد پرمقاومت باعث می شوند كه ظرفیت شکل پذیری خمشی بیش اندازه تخمین زده شود. بعلاوه نسبت مقاومت نهائی به مقاومت تسلیم مصالح اثر قابل ملاحظه ای بر شکل پذیری و ظرفیت جذب انرژی تحت بارگذاری چرخه ای دارد، كه باعث می شود به منظور اطمینان از رفتار قابل قبول لرزه-ای، مقادیر محدود كننده ای برای این پارامتر انتخاب شود. بنابراین رفتار سازه هایی كه توسط این فولادها ساخته می شوند، احتیاج به بررسی بیشتری دارد تا طراحی آنها با اطمینان بیشتری صورت بگیرد. مقاومت و سختی در اعضای ساخته شده از فولاد پرمقاومت به راحتی بدست می آید ولی از طرف دیگر ارزیابی شکل پذیری آنها چندان آسان نیست. شکل پذیری اعضا و اتصالات براساس مقدار تغییرشکل پلاستیكی تعریف می شود كه می تواند توسط درصدی از مقاومت نهایی عضو بدست آید. در زیر به بررسی چند مورد از مطالعاتی که بر روی اعضای ساخته شده از فولاد پرمقاومت انجام شده است، می پردازیم.
 
 
 
کلمات کلیدی:

فولادهای پرمقاومت

شکل پذیری و خمش اتصالات

تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت

مطالعات انجام شده بر روی فولادهای پرمقاومت

 
   
 

توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: شکل پذیری و خمش اتصالات,تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت,مطالعات انجام شده بر روی فولادهای پرمقاومت,تاریخچه استفاده از فولاد پرمقاومت و مطالعات انجام شده بر روی شکل پذیری و خمش اتصالات آن,دانلود پایان نامه شکل پذیری و خمش اتصالات فولادهای پرمقاومت,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی


هدف از این پایان نامه بررسی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 70
حجم 6 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی

 
 
چکیده:
سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد كه توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود كه نیازهای ما را برآورده سازد.
ساختمان تركیبی است در فضا كه از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، كف و پارتیشن كه با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشكیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی تركیبی‏، به بارهای دینامیكی و استاتیكی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندركنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی كه هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یك سیستم سه بعدی فضایی است، كه پاسخش به محركات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.
 
در سیستم سازه‌ای ساده، اعضا (تیر و ستون) بدون انتقال لنگر به همدیگر بصورت آزاد دوران می‌كنند. در این نوع سیستم، اتصال مفصلی بوده و زاویه اتصال بسته به بار وارده كم یا زیاد خواهد شد. در قاب ساده فرض می‌كنند كه انتهای تیرها و شاه تیرها، تنها برای انتقال برش به ستون متصل شده‌اند و مقاومتی در برابر دوران حاصله از بارهای ثقلی نخواهند كرد. در غیر از این دو حالت فوق، سیستم موردنظر و اتصالات آن نیمه صلب می‌باشد. در سیستم نوع سوم، لنگر خمشی در اتصال بین صفر و حالت صلب خواهد بود و دارای رفتار میانه‌ای بین اتصالات نوع اول و نوع دوم می‌باشد. در این مورد فرض می‌شود كه اتصالات می‌توانند برش قائم را انتقال دهند، همچنین ظرفیت انتقال مقداری از لنگر را نیز دارا هستند. لكن در عمل هیچگاه زاویه بین اعضا بطور مطلق ثابت نمانده و همچنین هیچ نوع مفصلی نمی‌توان یافت كه لنگر در آن صفر باشد لذا لازم است تا مرزها و كمیت‌های قابل سنجش برای تفكیك این سه نوع اتصال و سیستم‌های مربوطه مشخص شود. مهمترین معباری كه برای تفكیك و طبقه‌بندی اتصالات در مراجع مختلف استفاده شده است منحنی لنگر ـ دوران (Moment- Rotation Curve) اتصال می‌باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

ورقهای پوششی

سازه های فولادی

قابهای خمشی جوشی

تقویت اتصالات فولادی صلب

طرح لرزه ای سازه های فولادی

 
   

توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: تقویت اتصالات فولادی صلب,طرح لرزه ای سازه های فولادی,دلایل عملكرد ضعیف اتصالات صلب,تقویت اتصالات فولادی صلب با ورقهای پوششی,تقویت اتصالات فولادی صلب با قابهای خمشی جوشی,ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

بررسی خاکهای مساله دار و روشهای بهسازی آنها در ایران


خاك های مسئله دار، خاك هایی هستند كه در پروژه های عمرانی مشكلات فنی و مهندسی زیادی ا را به همراه دارند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 51
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران

بررسی خاکهای مساله دار و روشهای بهسازی آنها در ایران

 
مقدمه
خاك های مسئله دار، خاك هایی هستند كه در پروژه های عمرانی مشكلات فنی و مهندسی زیادی از قبیل ریزش و یا ترك خوردگی ساختمان ها، نشست ناهمگون ساختمان، بالا آمدن سطح آب زیرزمینی كه در نقاط پست می تواند به دلیل ای جاد تورم ساختگاه مشكلاتی برای پی ساختمان ها به وجود آورد را به همراه دارند . روان گرایی خاك در هنگام وقوع زلزله و استقرار شهرك ها بر روی خاك های مسأله دار و مشكلات فراوان دیگری از این قبیل اطلاع از خصوصیات زمین شناسی و ژئوتكنیكی محل انجام پروژه را امری اجتن اب ناپذیر م ی سازد .
 
درسال های اخیر ، رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای تهیه مسكن و توسعه صنعت ساختمان، با توجه به ساخت و ساز در شهرهای بزرگ ، بدون رعایت مسائل زمین شناسی و ژئوتكنیكی، مشكلات فنی و مهندسی زیادی را به همراه داشته كه یكی از مهم ترین آنها خاك های مسئله دار می باشد.
 
بهسازی خاك ، در كلیه مسائل مهندسی خاك و بخصوص در شرایط ضعیف بودن آن مطرح می باشد. این عمل به منظور اصلاح كاربرد م هندسی خاك برای دستیابی به اهداف مختلف انجام می شود . انتخاب روش بهسازی خاك به صورت طبق ه بندی شده امر مشكلی است. روش های بهسازی متعددی جهت خاك زیر پی از جمله عبور از اثر های خاك ضعیف با استفاده از پ یهای عمیق، برداشت خاك ضعیف و جایگزینی با مصالح پر كننده مهندسی و بهسازی خواص خاك در محل وجود دارد . انتخاب روش های بهسازی بستگی به عوامل متعدد ی از جمله نوع خاك، درصد ریزدانه (لای و مقدار ر س)، مساحت و عمق بهسازی، مقاومت و تراكم پذیری خاك م ورد نظر، ضوابط نشست ، دسترسی به مهارت های فنی ، نوع تجهیزات ، مصالح و هزینه بهسازی دارد . اهداف متفاوتی برای بهسازی خاك وجود دارند .
 
 از جمله می توان به افزایش ظرفیت باربری ، افزایش پایداری شیب و كاهش نشست پی برا ی خاك های دانه ریز و درشت اشاره نمود . مكانیسم های مرتبط با بهسازی خواص خاكهای رسی شامل تحكیم خاك رس با انجام پیش بارگذاری، اجرای ستون های سیمان - خاك یا آهك - خاك و یا هر دو مصالح می باشد.مكانیسم های مرتبط با خاك های ماسه ای رس دار ، شامل تراكم دینامیكی با ا ستفاده از ضربه زدن به سطح خاك، لرزاندن و جابجایی خاك مورد نظر با استفاده از ستون شنی جایگزینی، جابجایی مواد حفاری شده از طریق تزریق تراكمی، استفاده از مصالح چسبنده و تزریق سیمان فوق ریز و ایجاد ستون با استفاده از مخلوط خاك با آهك می باشد. بهسازی مشخصات مقا ومتی خاك به منظور كاهش خطرات آتی از اهمیت بسیار زیادیبرخوردار است . نظر به استحصال آسان و قیمت پایین مواد افزودنی نظیر آهك، استفاده از این مواد در بهسازیمشخصات رفتاری خاك های مسئله دار در این مطالعه مورد توجه قرار گرفته است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

بهسازی خاک

خاکهای مساله دار

خاکهای تثبیت شده

روشهای بهسازی خاکهای مساله دار

 
   
 

توضیحات بیشتر و دانلود






:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: بهسازی خاک,خاکهای مساله دار,خاکهای تثبیت شده,روشهای بهسازی خاکهای مساله دار,بررسی خاکهای مساله دار و روشهای بهسازی آنها در ایران,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

پایان نامه مهندسی عمران با عنوان نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها


هدف از این پایان نامه نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها می باشد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 122
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی عمران با عنوان نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

 
چکیده :
نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها یکی ازمهمترین وبنیادی ترین اصول زیربنایی کشورهاست .نوع وکاربرد انواع اقدامات پیش گیرانه برای نگه داری روسازیهای آسفالتی وبتنی طی سالهای متمادی تحت بررسی وتحقیق قرارگرفته است. کاهش هزینه ها واقدامات کاهش دهند هزمان  ترمیم راهها از جمله نکاتی است که با استفاده از آسفالتهای حفاظتی تحقق می یابد. تحقیقات نشان داده  است که صرف مقدار ناچیزی ازکل هزینه ها به اقدامات نگهداری باعث کاهش بسیار زیادی ازهزینه های تعمیرات وترمیم روسازیها خواهد شد .بنابراین اهمیت توجه  به  زمینه اقدامات نگهداری ومدیریتی به وضوح روشن می گردد.
 
دراین پایان نامه ضمن معرفی وشناسایی اقدامات نگهداری پیش گیرانه بویژه آسفالتهای حفاظتی ، راهکارهای علمی آزمایشگاهی وعلمی درزمینه تهیه واجرای انواع آسفالت‌های حفاظتی ارائه میگردد. آسفالتهای حفاظتی ازجمله موارد نگهداری پیش گیرانه محسوب میشوند . آسفالتهای نازک سطحی ،اندودهای سنگدانهای، دوغاب آببندی واندودآببندی بدون سنگدانه ودرزگیرها ازجمله آسفالتهای حفاظتی بشمار می روند .هدف ازاین تحقیق معرفی انواع مختلف آسقالتهای حفاظتی ونحوه طراحی واجرا وانتخاب نوع وزمان استفاده ازهریک وانتخاب راهکار مناسب جهت شرایط موجود می باشدتا گامی درراستای افزایش ایمنی وکارایی راههای کشور برداشته شود .
 
 
 
کلمات کلیدی:

انواع قیرها

آسفالت های حفاظتی

نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها

نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی

    

 


توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: انواع قیرها,دانلود پایان نامه آسفالت های حفاظتی,نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها,نگهداری روسازیهای آسفالتی و بتنی,دانلود پایان نامه نگهداری و مدیریت راهها و جاده ها,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه رشته عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

بررسی روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه توسط تئوری الاستیسیته و روش برمیستر جهت مدل لایه‌ای


روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه مورد بررسی قرار گرفته و توسط تئوری الاستیسیته و فرض ساده كننده روشش برمیستر جهت مدل لایه‌ای، تئوری ریاضی مربوط بسط داده شده و پایه‌های یك برنامه كامپیوتری براساس آن شكل گرفته است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 113
حجم 10 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران و شهرسازی 

بررسی روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه توسط تئوری الاستیسیته و روش برمیستر جهت مدل لایه‌ای

 
*ضمیمه شدن "آیین نامه روسازی آسفالتی راه های ایران " در قالب 197 صفحه بصورت رایگان:)-
 
چكیده
روسازی راه به دلیل قدمت دیرینه‌ای كه در جهان و نیز در ایران دارد. همواره از دیرباز مورد توجه مهندسین بوده است. به تدریج و با شكل‌گیری قالب استاندارد برای روسازی‌های انعطاف‌پذیر و صلب، لزوم تهیه برنامه‌های كامپوتری و تحلیل عددی روسازی‌ها جهت صرف زمان كمتر و بررسی دقیق‌تر كاملاً اجتناب‌ناپذیر می‌نمود. در این پروژه سعی بر آن بوده است كه روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه مورد بررسی قرار گرفته و توسط تئوری الاستیسیته و فرض ساده كننده روشش برمیستر جهت مدل لایه‌ای، تئوری ریاضی مربوط بسط داده شده و پایه‌های یك برنامه كامپیوتری براساس آن شكل گرفته است.
 
نرم‌افزارهایی كه با بهره جستن از تئوری لایه‌ای اقدام به تحلیل رفتار خاك و محاسبه تنش‌ها و تغییر مكان‌ها می‌نمایند. همگی ملزم به رعایت فرضیات و قوانین خاص تئوری لایه‌ای هستند. این شرایط بعضاً محدود كننده ممكن است باعث تقریب‌های كوچك و یا بزرگی در جواب‌های نهایی سیستم گردد.روسازی‌های انعطاف‌پذیر را می‌توان با استفاده از تئوری چند لایه‌ای برمیستر تحلیل كرد. عمده‌ترین فرض تئوری فوق بی‌نهایت بودن هر یك از لایه‌ها در صفحه افقی است در این روش برای محاسبه پاسخ با توجه به فرض مهم تقارن محوری، یك تابع تنش فرض می‌شود كه باید معادلات دیفرانسیل سازگاری و همچنین شرایط پیوستگی و مرزی را ارضاء كند. سپس از محاسبه این تابع تنش، می‌توان تنش‌ها و جابه‌جایی‌ها را به دست آورد.
یافتن راه حل ریاضی مناب برای تحلیل روسازی، آشنایی كامل با مفاهیم و فرضیات این روش، انتخاب مناسب پارامترها و متغیرهای مسئله، تدوین پایه‌های نرم‌افزار كامپیوتری جهت ورود اطلاعات این روش ریاضی به كامپیوتر و ساختن یك محیط User friendly برای كنترل ورودی‌های برنامه و ایجاد امكان هر گونه توسعه آتی در پیكره نرم‌افزار اهم از مواردی است كه در این پروژه بدان توجه شده است. 
 
 
کلمات کلیدی:

روسازی

روسازی منعطف

نرم‌افزار TUPAS

تحلیل روسازی انعطاف پذیر

صنعت ساختمان و راهسازی

 
  
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: روسازی,روسازی منعطف,نرم‌افزار TUPAS,تحلیل روسازی انعطاف پذیر,صنعت ساختمان و راهسازی,دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران و شهرسازی,دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران,دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی شهرسازی ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

معرفی روابط رسوبی رودخانه ها و تشریح فرضیات بنا نهاده شده بر آنها


در این پایان نامه درباره روابط بار بستر ، بار معلق و بار کل که از عمومیت بیشتری در میان روابط رسوبی برخوردار هستند و در این تحقیق از آنها استفاده شده است و درباره فرضیاتی که بر پایه آن بنا نهاده شده اند و شکل رابطه و محدوده کاربرد آنها توضیح داده می شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 94
حجم 8 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته عمران

معرفی روابط رسوبی رودخانه ها و تشریح فرضیات بنا نهاده شده بر آنها

(مطالعه موردی:رودخانه دوغ گلستان)
 
 
مقدمه:
در طول سالیان فرمول ها و روابط مختلفی بوسیله محققین زیادی برای پیشگویی دبی رسوب برای شرایط مختلف ارایه شده است که این شرایط می تواند رسوبگذاری در مخازن سد،کاهش ارتفاع بستر رودخانه در زیر یک سد ، آبشستگی یا فرسایش اطراف سازه های هیدرولیکی ، اثرات معادن شن و ماسه در تعادل رودخانه ، اثرات تغییرات بستر رودخانه در سیلاب و لایروبی و ... باشد که در واقع هر کدام از آنها در نوع خود یک پدیده فیزیکی منحصر بفرد هستند. در واقع عدم توجه به مسایل مرتبط با رسوب و استفاده ناصحیح از روابط و معادلات انتقال رسوب و عدم درک صحیح مفاهیم اولیه انتقال مواد جامد،موجب پدید آمدن مشکلات عدیده ای در زمینه بهره برداری از سازه های آبی شده است.به عنوان مثال عدم توجه به رفتار رسوب در رودخانه ها و چگونگی روند رسوبگذاری و فرسایش در آنها و در نظر نگرفتن تغییر مسیر،تغییر شکل و شیب طولی رودخانه،در بسیاری از موارد بهره برداری از سازه های احداث شده در مسیر رودخانه را با مشکلات فراوانی روبرو ساخته است.
 
از دیگر مسایل مهم در این زمینه ،رسوبگذاری در مخازن سدها و بندهای انحرافی است.عدم توجه به رفتار رسوب در بالادست مخزن سد و چگونگی حرکت مواد جامد به سمت سد و میزان انباشتگی و محل رسوبگذاری در مخزن،موجب ایجاد مشکلاتی در ارتباط با بهره برداری از برخی سدها شده است.از جمله این مشکلات می توان به پر شدن مخزن و افزایش حجم مرده و کاهش حجم آب قابل بهره برداری اشاره کرد.در بعضی موارد،پر شدن مخزن و بالا آمدن رسوبات در پشت سد به قدری سریع است که عملا عمر مفید سد را نصف می کند.از آنجا که هزینه لایروبی و خارج کردن رسوبات از مخزن بسیار بالا بوده و با مشکلات خاص خود همراه است و همچنین باز نمودن دریچه های تحتانی به منظور خارج ساختن جریان حاوی رسوب،موجب خالی شدن کامل مخزن از آب و ایجاد تنش ها و فشارهای هیدرواستاتیکی در بدنه سد می شود و همچنین هدایت آب حاوی رسوب از سمت دریچه به دره پایین دست سد،موجب وارد آمدن خسارت به تاسیسات احتمالی موجود در پایین دست سد می شود،لذا عملا خارج نمودن کامل رسوبات از مخزن و استفاده از حجم کل آن در سدهای کشور ما کاری دشوار و تقریبا غیر عملی است.
 
در برخی موارد عدم توجه مهندسین طراح سدهای بتنی به میزان آورد سالیانه رودخانه و چگونگی انباشت رسوب در مخزن و عدم محاسبه صحیح ارتفاع سالیانه رسوبگذاری در پشت سد،خسارات فراوانی را به بار می آورد.بسیاری از مشکلات و مسایل دیگری که در پروژه های آبی به وجود می آید نیز به نحوی در ارتباط با درک نادرست از وضعیت انتقال رسوب و آورد سالانه آبراهه های طبیعی است.بنابراین دستیابی به درک صحیح از معادلات انتقال رسوب از مسایل بسیار مهم در مهندسی هیدرولیک می باشد.
 
اینکه کدام رابطه انتقال رسوب می تواند بهترین و مناسب ترین رابطه برای پیشگویی دبی رسوب در منطقه مورد مطالعه برای هر طرح و پروژه باشد ، سوالی است که مهندسان هیدرولیک در پروژه های کنترل رسوب همواره با آن روبرو هستند.مساله دیگری که در این مقوله باید به آن اشاره کرد این است که نتایجی که از این روابط متعدد برای یک منطقه بدست می آید اغلب با هم اختلافات زیادی دارند با استفاده از روشهای متعدد باید بررسی کرد که نتیجه کدامیک از آنها به واقعیت نزدیک تر می باشد و  بدین ترتیب رابطه مناسب برای آن منطقه را بدست آورد .از طرف دیگر یک رابطه که برای یک رودخانه پیشگویی بسیار مناسب و منطقی دارد ممکن است برای رودخانه های دیگر عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد و این مساله نشان دهنده این است که تعیین بهترین رابطه تنها با بررسی دقیق شرایط همان منطقه امکانپذیر است و نمی توان قدرت یک رابطه در یک یا چند منطقه خاص و یا آزمایش را به همه مناطق تعمیم داد.
 
آنچه که در این تحقیق بر آن تاکید می شود ، نشان دادن مراحل مختلف محاسبه و برآورد رسوب از روابط مختلف بار بستر و بار معلق و بار کل رسوب برای یک منطقه خاص ،بصورت مطالعه موردی ، می باشد و در نهایت نتایج بدست آمده از این روابط را با یکدیگر مقایسه نموده و دلایل اختلاف آنها را مورد مطالعه قرار می دهیم و شرایطی را که هر کدام از روابط بر اساس آن ایجاد شده اند را بررسی کرده و روابطی که به شرایط منطقه مورد مطالعه نزدیک تر بوده و  بر اساس فرضیات قابل قبول تری بنا نهاده شده اند را به عنوان رابطه مناسب انتخاب می کنیم.در واقع هدف از این کار رسیدن به درک بهتری از محدودیت ها و کاربرد روابط رسوب مربوط به رودخانه ها می باشد .
 
در این پایان نامه درباره روابط بار بستر ، بار معلق و بار کل که از عمومیت بیشتری در میان روابط رسوبی برخوردار هستند و در این تحقیق از آنها استفاده شده است و درباره فرضیاتی که بر پایه آن بنا نهاده شده اند و شکل رابطه و محدوده کاربرد آنها توضیح داده می شود.
 
 
کلمات کلیدی:

روابط رسوبی

روابط بار بستر

روابط بار معلق

روابط بار کل

 
  
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: پاورپوینت آماده , پاورپوینت آماده عمران , ,
:: برچسب‌ها: روابط رسوبی,روابط رسوبی رودخانه دوغ گلستان,معرفی روابط رسوبی رودخانه ها و تشریح فرضیات بنا نهاده شده بر آنها ,رودخانه دوغ گلستان,دانلود پایان نامه روابط رسوبی رودخانه ها,دانلود پایان نامه عمران,دانلود پایان نامه مهندسی عمران ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 ارديبهشت 1398 | نظرات ()